• WELOVEFUN

Influencing v nejlepších letech. Neprobádaná platforma – TikTok

Updated: Aug 26





V internetovém světě je lehké zapadnout. Uživatelé internetu a neméně sociálních sítí jsou přehlceni reklamou a ignorují nekonečný proud reklamních sdělení. Společnostem se, ale otevřela nová cesta – Influencing, který se rozjel na platformách jako je Instagram, YouTube nebo dokonce Facebook. Ovšem i tyto platformy začínají  nabobtnávat reklamou. Je třeba hledat neokoukané platformy, kde uživatelé reklamy ještě neobtěžují - tím se může stát TikTok. 


Kde se vzal, tu se vzal. 

TikTok se jen tak neobjevil. Na začátku tu byla appka Musical.ly, která uživatelům umožňovala vytvářet krátká, patnáctivteřinová zábavná videa, ve kterých využívali funkci tzv. "lip-syncu" (synchronizace úst a zvuku - můžete si představit jako takový playback). Tato videa následně sdíleli na platformách jako je Instagram. Appka zažila nemalý úspěch. Od dubna 2014, kdy byla oficiálně spuštěna, do prosince 2017 měla neuvěřitelných 40 miliónů aktivních uživatelů za den. Tento úspěch nezůstal bez povšimnutí. Díky těmto číslům se společnost  dostala do hledáčku společnosti ByteDance (vlastník TikToku). V srpnu 2018 dosáhlo Musical.ly 100 miliónů denních aktivních uživatelů a není náhodou, že 9. listopadu společnost ByteDance Musical.ly odkoupila. Z Musical.ly se stal rázem TikTok a vzal s sebou všechny své uživatele. To znamenalo jedno – novou sociální platformu s neuvěřitelným potenciálem

Raketový TikTok 

Nenechte se zmást. Originální aplikace  nevznikla jen ze samotného Musicaly.ly. Samotný TikTok byl společností ByteDance spuštěn pod názvem a.me v září 2016 v Asii. Téhož roku v prosinci se appka rebrandovala na Douyin. Během jednoho roku měla appka neuvěřitelných 100 miliónů uživatelů s více jak miliardou shlédnutých videí. 

TikTok, jak ho známe, se spustil pro mezinárodní trhy v září 2017, tedy přesně rok potom, co se spustila originální aplikace. Od té doby byla aplikace jen ve Spojených Státech stažena 80 milionkrát a další 2 miliardy stažení získala mimo Spojené Státy. 

Nyní se předpokládá, že TikTok má 800 miliónů aktivních uživatelů. S 2 miliardami stažení se již nyní odhaduje obrat TikToku v roce 2020 na půl miliardy dolarů jen ve Spojených státech. 


Video, hudba, miliony shlédnutí 

TikTok využívá třech zásadních aspektů - video, zvuk a vtip. Mezitím co na Instagramových stories infuenceři vytváří content, který se točí okolo jejich osobnosti, TikTokeři si vytváří několik alter-eg. Každý z jejich postů může představovat úplně něco jiného. Je libo komediální cover na Bohemia Rapsody od Queenů? Nebo ztvárnění každodenní rutiny ve škole? Na TikToku je přesně tohle a ještě mnohem víc. Na první dojem, by se mohlo zdát 15 vteřin na jedno video málo, ale to je možná důvod, proč je TikTok tak úspěšný. 

TikTok zvěřejnil detaily ke svému algoritmu. Některým se zdál až moc složitý, ale 

ukázalo se, že jednoduší  to být nemůže. Co tedy probíhá mezi telefonem a TikTok centrálou? Algoritmus v základu bere v potaz hashtag, lokaci, výběr hudby a dokonce i vaše první "lajknuté" video na TikToku. Od momentu, kdy uživatel nahraje video začíná opravdová jízda. V tento moment se začne video ukazovat mezi populárními videi. To zajistí, že se uživatel nemůže nikdy nudit a to, že může lehce narazit na nové uživatele, kterým dá follow. Poté co video začne být více úspěšné, algoritmus začne měřit lajky, komentáře, sdílení, stažení a vůbec kolik lidí se na video kouklo. TikTok začne pouštět video více lidem poté, co dostane like jednou za 10 shlédnutí. Podle toho, jak je video přijímáno ostatními uživately, TikTok začne prosazovat více nebo méně. V praxi to znamená, že pokud je video o 20 procent sledovanější než předešlý den, dostane se k více než 20 % lidí. 

Doposud popsaný algoritmus znamená jen jedno – na TikToku se video stane virálem mnohem dříve, než na konkurenčích platformách. 

Z tohoto můžeme vytvořit jediný závěr. Videa na TikToku mohou být jakákoliv. Zábavná, trapná, možná i naučná, ale jedno je jisté - TikTok je zaručeně návykový. 






21 views
  • TikTok
  • Instagram